loading...
مطب ایمپلنت تهران|دکتر وحید دهقان
mousa بازدید : 9 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

ایمپلنت دندان یکی از روش های پیشرفته و دائمی برای جایگزینی دندان هایی است که از دهان خارج شده اند. اینکه امکان ایمپلنت هر دو فک وجود دارد سوالی است که ممکن است برای برخی از افراد که تعداد بیشتری از دندان خود را از دست داده اند پیش آید. در این مقاله این موضوع را بررسی نموده و توضیحات کاملی خواهیم داد. ایمپلنت دندان فک بالا و پایین تا حدود زیادی با هم متفاوت است. به علت وضعیت قرار گرفتن دندان ها و نیز تاثیری که در زیبایی چهره و طرح لبخند افراد است، معمولا متقاضی برای ایمپلنت دندان در فک بالا بیشتر از فک پایین می باشد. دندان های فک پایین کمتر در معرض دید هستند و افرادی که ایمپلنت دندان برای فک پایین را انجام می دهند بیشتر برای درمان می باشد و کمتر جنبه زیبایی در نظر گرفته می شود. سهولت در جویدن غذا و رفع مشکلات گوارشی از جمله این درمان ها به شمار می رود.

ایمپلنت هر دو فک 2145485ایمپلنت دندان ها در فک بالا و پایین

در این قسمت می خواهیم به صورت مجزا ایمپلنت دندان در فک بالا و پایین را با توجه به وضعیت این دو فک بررسی نماییم.

ایمپلت دندان در فک بالا

ایمپلنت دندان در فک بالا با دو مساله اساسی روبرو می باشد. مساله اول وجود سینوس ها در فک بالا بوده که می تواند فضای خالی و پر از هوایی را در کنار استخوان فک داشته باشد. مورد دوم مربوط به بافت نرم استخوان در فک بالا می باشد. این بافت نرم باعث می شود که از تراکم و ضخامت استخوان فک کم شده و برای جوش خوردن به پایه ایمپلنت دندان نیاز به زمان بیشتری باشد. زیرا استخوان در این ناحیه کمی متخلخل بوده و ارتفاع و تراکم مانند فک پایین را ندارد. در صورتی که نداشتن دندان در فک بالا می تواند در چهره فرد تاثیر زیادی را داشته باشد. در کاشت ایمپلنت دندان در فک بالا به سه نکته اساسی توجه می شود.

  • داشتن استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان
  • تحلیل استخوان
  • نبودن استخوان کافی

در این قسمت تک تک این موارد را بررسی می نماییم.

داشتن استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان: این حالت بهترین وضعیت برای کاشت ایمپلنت دندان است. در این صورت به راحتی می توان پایه را رد استخوان فک جای داد و پیچ نمود. حتی می توان از روش ایمپلنت دندان فوری نیز استفاده کرد. زیرا استخوان تراکم و ارتفاع لازم را دارا بوده و ایمپلنت دندان با روند سریع پیش خواهد رفت.

تحلیل استخوان

در مواردی تحلیل استخوان ممکن است رخ داده باشد. تحلیل استخوان ععل مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از این موارد مربوط به عفونت های لثه است. عفونت های لثه در صورت نادیده گرفتن می تواند منجر به تحلیل استخوان گردد. جراح برای رفع این مشکل از راه حل هایی مانند پیوند استخوان و لیفت سینوس بهره می گیرد. با اینکار می توان میزان موفقیت ایمپلنت دندان را بالا برد. هر چن استفاده از این روش ها روند درمان را طولانی تر می نماید، ولی بهتر از شکست در درمان است.

نبود استخوان کافی

این مورد بیشتر برای افراد مسن پیش خواهد آمد. این افراد به علت استفاده طولانی مدت از دندان مصنوعی و تغییر ساختار آن، عموما استخوانی برای نصب پایه نخواهند داشتو در این مورد نیز جراح می تواند از لیفت سینوس یا پیوند استخوان کمک بگیرد. در صورتی که این جراحی نیز با موفقیت پیش نرود، نمی توان ایمپلنت دندان را انجام داد.

ایمپلنت هر دو فک  51248ایمپلنت دندان در فک پایین

ایمپلنت دندان فک پایین راحت تر از فک بالا می باشد. زیرا استخوان فک پایین تراکم و ارتفاع مورد نظر را دارد. بنابراین کمتر پیش می آید که نیاز به درمان های جانبی مانند پیوند استخوان باشد. تنها موضوعی که باید به دقت بررسی شود، محل قرار گرفتن رشته های عصبی در فک پایین است. در ایمپلنت دندان فک پایینی ابتدا پایه دندان در استخوان فک نصب می شود و بعد از گذشت 5 ماه می توان ابانمنت و تاج دندان را روی آن سوار نمود. تنها مشکل در این زمینه توجه به رشته های عصبی است. زیرا در فک پایین به علت فشاری که در هنگام جویدن و گاز زدن به دندان ها وارد می شود، باعث تحلیل استخوان و بالا آمدن رشته های عصبی می شود.

این رشته های عصبی در قسمت عقب تر دندان های پایینی بیشتر در معرض آسیب می باشند. زیرا بیشترین کاربرد دندان ها در جویدن غذا است که آن هم وظیفه دندان های آسیاب می باشد و در میانه دندان ها قرار گرفته اند. بنابراین جراح باید در این قسمت توجه بسیار زیادی را داشته باشد. در صورتی که استخوان های فک تحلیل رفته باشند، بهتر است از روش تزریق پودر استخوان یا پیوند استخوان مشکل را حل نموده و سپس اقدام به کاشت دندان نماید.

ارتفاع لازم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت دندان

یکی از مواردی که در ایمپلنت دندان باید مورد توجه قرار گیرد، ارتفاع استخوان فک برای قرار دادن پایه است. حداقل این ارتفاع بین 7 تا 10 میلی متر می باشد. معمولا این ارتفاع در استخوان های فک پایین وجود دارد. دندانپزشکان ترجیح می دهند که پیوند استخوان برای فک پایین انجام نشود. علت این امر ، وجود رشته های عصبی در این ناحیه است. جراحان تلاش می کنند بجای پیوند استخوان ، ایمپلنت دندان را در محلی که اندازه کافی تراکم و ارتفاع استخوان است، نصب نمایند. با این کار نیازی به پیوند استخوان نخواهد بود و در ضمن ایمپلنت دندان انجام می شود.

کلام آخر

در پاسخ به پرسش اینکه آیا امکان ایمپلنت هر دو فک وجود دارد؟ باید گفت این امکان برای هر دو فک وجود دارد. البته باید اشاره نماییم که رد هر دو فک محدودیت هایی نیز است که در این مقاله توضیح داده شد. در ایمپلنت دندان فک بالا، وجود سینوس ها و ارتفاع و تراکم پایین استخوان فک یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در فک پایین وجود رشته های عصبی در دندان های میانی فک پایین است. این مورد می تواند مانع انجام پیوند استخوان باشد. بنابراین سعی می شود ایمپلنت دندان در فک پایین در محل هایی انجام شود که ارتفاع و تراکم استخوان فک وجود دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 17 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان کدام است؟ نیاز است آشنایی کاملی با هر یک از مراحل ایمپلنت دندان داشته باشیم. مشکلات و سختی های هر مرحله را بدانیم و در نهایت نتیجه بگیریم که کدامیک از این مراحل سخت تر و نیاز به مراقبت و نیز تخصص بیشتری دارد. اینکه در کدام مرحله درد ایمپلنت دندان بیشتر است و با چه روش هایی می توان آن را رفع یا کنترل نمود از مهم ترین موضوعاتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا باید بگوییم ایمپلنت دندان شامل سه مرحله کلی می باشد. مرحله اول قرار دادن پایه، مرحله دوم نصب ابانمنت و در نهایت نصب تاج روی ابانمنت. نکته مهم انتخاب جراح می باشد که می تواند در هر یک از این مراحل با تخصص و تبحر خود، عوارض ناشی از این جراحی را کاهش داده و درد را کمتر نماید.

سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان  124789مرحله اول

مرحله اول همانطور که گفتیم، مرحله قرار دادن پایه به عنوان ریشه دندان می باشد. برای این کار ابتدا برای جلوگیری از درد از بی حسی موضعی یا در مواقعی در صورت تمایل بیمار و صلاحدید جراح از بیهوشی عمومی استفاده می شود. سپس جراح محل کاشت ایمپلنت را بررسی می نماید. استخوان فک در این مرحله نقش مهمی در ارزیابی دارد. بنابراین نیاز است لثه را برش داد تا به استخوان فک دسترسی پیدا کرد. نیاز است سطح استخوان صاف و مسطح باشد. در صورت نیاز جراح با استفاده از ابزار مخصوص استخوان را تغییر شکل می دهد تا به این هدف برسد و حالت مطلوب بدست آید. نیاز است بافت لثه نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بیماری یا عفونتی در آن وجود نداشته باشد. اجاد برش کوچک روی لثه باعث می شود تا جراحت این جراحی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

سپس با استفاده از مجموعه ای از مته ها، سوراخی در استخوان فک ایجاد می کند. ابتدا زا مته های کوچک برای ایجاد سوراخ کوچک تر و سپس بزرگتر استفاده می شود. این سوراخ کوچک مسیر بقیه سوراخ ها را مشخص می نماید و به عنوان سوراخ پایلوت به شمار می رود. پس از مطمئن شدن از مسیر صحیح سوراخ داخل استخوان، با استفاده از مته های بزرگتر این قسمت عمیق می شود تا فضای لازم برای قرار دادن ایمپلنت دندان آماده شود. باید به قدری استخوان فک را عمیق نمود تا پایه ایمپلنت دندان در آن قرار گیرد. مهم ترین نکته این است که استخوان فک را به اندازی نباید گرم نمود که باعث مرگ سلول های استخوانی شده و در فرآیند جوش خوردن استخوان فک با پایه مشکل ایجاد می نماید. در برخی موارد از اشعه ایکس برای ارزیابی محل قرار دادن ایمپلنت دندان استفاده می شود تا نزدیک عصب ها و رگ های خونی قرار نگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از بررسی های لازم نوبتبستن محل جراحی می باشد. بستن محل با استفاده از بخیه هایی انجام می شود تا دور کلاهکی به نام هیلینگ کپ که برای جلوگیری از نفوذ مواد از دهان به زیر لثه روی پیچ ایمپلنت گذاشته شده، را بگیرد. این بخیه ها بعد از جوش خوردن لثه از آن کشیده می شود. سپش 5 تا 7 ماه زمان داده می شود تا فرآیند جوش خوردن استخوان فک و پایه به اتمام برسد. این مدت به تراکم استخوان فرد و مراقبت هایی که انجام می شود بستگی دارد. پنج ماه زمان لازم برای فک بالا به علت نرم بودن نسوج ، و 7 ماه برای فک پایین در نظر گرفته می شود. در این مدت نیاز است مراقبت های لازم برای جلوگیری از عفونت لثه و دندان انجام گیرد. مراقبت های بهداشتی می تواند نقش مهمی در سرعت بخشیدن به این زمان دارد.

می توان گفت تا این مرحله سخت ترین اقدامات و پیچیده ترین آن ها انجام شده است. اینکه ابتدا باید وضعیت فک مورد بررسی قرار گیرد، در مواقعی نیاز است که از پیوند استخوان یا لیفت سینوس برای فک بالا استفاده شود. این مراحل نیز می تواند در صورت نیاز مزید بر علت سخت تر بودن این مرحله شود. لیفت سینوس پیچیدگی های خود را دارد. مراقبت هایی که باید انجام شود تا سینوس بیمار آسیب نبیند یا برداشتن استخوان از یک ناحیه از بدن و تزریق در فک نیز از مشکلات و سختی های این مرحله است. اینکه پیچ و سوراخ در محل صحیح خود قرار گیرد و لق و شل نباشد، می تواند در موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. نحوه قرار دادن و محل سوراخ کردن استخوان فک به دور از رسیدن آسیب به آن را می تواند از دیگر سختی های این مرحله دانست.

سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان  5478793مرحله سوم

پس از اینکه استخوان فک و پایه یکپارچه شده و بهم جوش خوردند، مرحله بعدی که قرار دادن ابانمنت است، شروع می شود. در این مرحله ابانمنت که واسط بین تاج و ریشه دندان کاشته شده است، در محل خود قرار می گیرد. ابانمنت نیز مانند پایه از تیتانیوم که فلزی سخت است ساخته شده است و توانایی و قدرت کافی را برای نگهداشتن تاج و روکش خواهد داشت. سپس تاج دندان بر روی ابانمنت نصب می شود. تاج دندان جنسی از مینای دندان طبیعی است که بسیار محکم و غیر قابل نفوذ می باشد. بعد از روکش دندان این مرحله هم به اتمام رسیده و فرآیند ایمپلنت دندان انجام شده است. این مراحل سختی های ویژه ای ندارد. چون استخوان فک و پایه به درستی جوش خورده اتد و ریشه دندان ساخته شده است. مراقبت های بعد از این مرحله می تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.

کلام آخر

همانطور که مفصلا توضیح داده شد، در پاسخ به این پرسش که سخت ترین مرحله ایمپلنت دندان کدام است؟ باید گفت مرحله ابتدایی و قرار دادن پایه ایمپلنت دندان که قرار است به عنوان ریشه عمل کند، سخت ترین مرحله می باشد. دقت و مهارت جراح می تواند از عوارضی مانند درد ایمپلنت دندان، خونریزی و … بعد از جراحی جلوگیری نماید. همچنین پیدا کردن محل مناسب قرار دادن پیچ پایه، سوراخ نمودن مناسب و به اندازه، تشخیص اینکه تراکم استخوان در چه حد است و آیا نیاز است پیوند استخوانی انجام گیرد و … از جمله سختی های مرحله ابتدایی می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 15 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

ایمپلنت دندان جزو روش هایی است که در طولانی مدت انجام می شود. می خواهیم بدانیم مراحل انجام ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد. به عبارتی می خواهیم بدانیم برای هر یک از مراحل ایمپلنت دندان چند جلسه نیاز است و فاصله هر کدام از جلسات چه مدتی است. در پاسخ به این سوال نیاز است با هر یک از مراحل ایمپلنت دندان آشنا شویم. سپس بررسی نماییم که فاصله هر یک از جلسات چه مدت می باشد. البته باید خاطر نشان کرد که ممکن است این جلسات بر اثر عواملی مانند تراکم کم استخوان و یا نیاز به لیفت سینوس و یا بیماری های لثه ای طولانی تر شود که در ادامه به بررسی تک تک این مراحل و نیز این درمان های جانبی خواهیم پرداخت. در کل می توان گفت برای ایمپلنت دندان سه مرحله در نظر گرفته می شود که بیشترین فاصله بین مرحله اول و دوم است.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد 64894949494

مراحل ایمپلنت دندان

همانطور که گفته شد سه مرحله مجزا برای ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود. البته در اولین جلسه معاینه و مشاوره، ایمپلنتیست با بررسی پارامترهای مختلف به بیمار در خصوص مراحل مختلف و فاصله بین آن ها توضیحات لازم را خواهد داد. دراین جلسه پزشک وضعیت سلامت عمومی، وضعیت لثه از لحاظ بیماری های عفونی، وضعیت استخوان های فک از لحاظ تراکم و ارتفاع را ارزیابی می نماید. در صورتی که نیاز باشد که از روش هایی مانند افزودن تراکم استخوان از طریق پیوند استخوان و نیز افزودن ارتفاع استخوان برای قرار دادن پایه و یا برطرف نمودن عفونت های لثه ای استفاده می نماید تا بستر لازم برای کاشت ایمپلنت دندان آماده شود. در صورتی که این مشکلات برطرف شده باشد یا نیازی به استفاده از درمان های جانبی نباشد، می توان در دو جلسه درمانی البته با فاصله چند ماه، ایمپلنت دندان را انجام داد.

مرحله اول

مرحله اول مربوط به نصب پایه یا فیکسچر در داخل استخوان فک می باشد. در این مرحله پایه را که از جنس تیتانیوم است و استحکام زیادی دارد در داخل استخوان فک جایگذاری می نمایند. برای این کار نیاز است ابتدا لثه برش زده شود و سپس استخوان فک به وسیله ابزار مخصوص دندانپزشکی سوراخ شده و فضا برای قرار دادن پایه ایجاد شود. در این مرحله می توان بیمار را بیهوش کرد یا بی حسی موضعی را انجام داد. بعد از قرار دادن پایه و پیچ شدن آن، نیاز است بپکه 3 تا 5 ماه صبر کنید تا پایه ایمپلنت دندان و استخوان فک به هم جوش بخورند. معمولا برای فک پایین که تراکم بالاتری دار، نیاز به زمان کمتری داریم. زیرا تراکم بالای استخوان باعث می شود که سریع تر پایه و استخوان بهم جوش بخورند و با هم آمیخته شوند.

در استخوان فک بالا به علت بافت این قسمت نرم تر است ، زمان بیشتری برای جوش خوردن پایه و استخوان نیاز داریم . باید در این مدت مراقبت های بعد از جراحی کاشت دندان به درستی انجام شود. کمترین بی توجهی و عدم رعایت موارد مربوط می تواند باعث عوارضی گردد که مدت زمان درمان را بالاتر ببرد. عوارضی مانند عفونت که بر اثر مواردی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، استعمال دخانیات و … بروز نموده و درمان را با مشکل روبرو می کند. لازم است در صورت مشاهده عوارضی مانند درد، تورم زیاد که با مصرف دارو از بین نمی رود، پزشک معالج را در جریان قرار دهید. احتمال دارد پایه ایمپلنت دندان به درستی و به صورت ثابت در محل خود قرار نگرفته باشد. جراح با بررسی مشکل، راه حل درمانی لازم را ارائه خواهد داد.

مرحله دوم

در این مرحله که پس از گذشت زمان لازم و جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان و استخوان فک انجام می شود، ابانمنت روی پایه قرار می گیرد. ابانمنت نیز از جنس تیتانیوم بوده و به راحتی با سلول های بدن سازگار می شود. این مرحله واسطه بین مرحله اول که پایه و مرحله سوم که نصب تاج دندان است قرار می گیرد. برای انجام این کار نیز لازم است لثه را که دور پایه را احاطه کرده است برش داده می شود و ابانمنت روی پایه قرار می گیرد. قرار دادن ابانمنت برای اینکه تاج دندان را نصب کنیم، لازم و ضروری است. زیرا نقش حامی را برای تاج دندان و روکش آن خواهد داشت.

مرحله سوم

نصب تاج دندان آخرین مرحله است که همزمان با قرار دادن ابانمنت انجام می شود. در این مرحله تاج دندان که از جنس بسیار مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی است، بر روی ابانمنت سوار می شود. بعد از قرار دادن تاج دندان، مراقبت های لازم برای جلوگیری از آسیب به تاج دندان باید انجام شود. رعایت بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و دهانشویه مخصوص ایمپلنت دندان بهترین روش مراقبت است. باید از خوردن اجسام بسیار سخت و استفاده ابزاری از دندان خودداری شود.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد 9494949494

درمان های اضافی

همانطور که گفته شد در مواقعی که استخوان فک تراکم کافی را ندارد، نیاز است این قسمت را متراکم تر نماییم تا پایه به صورت کامل در داخل استخوان قرار گیرد. ناپایداری پایه دندان منجر به شکست ایمپلنت دندان می شود. می توان از طریق پیوند استخوان این مشکل را برطرف نمود. برای نتیجه این پیوند نیز نیاز است 4 تا 6 ماه صبر کرد تا استخوان لازم برای قرار دادن پایه تامین شود. این زمان بسته به مقداری است که استخوان تحلیل رفته است. اگر این تحلیل کمتر از 3 میلی متر باشد، در همان جلسه نیز می توان ایمپلنت دندان را کاشت و نیازی به صرف زمان اضافی نیست. ولی اگر بیشتر از 5 میلی متر باشد، این مدت زمان را باید در نظر گرفت. بعد از اینکه این مدت سپری شد، برای معاینه نیاز است به جراح مراجعه شود تا نتیجه پیوند را مشخص نماید.

 

کلام آخر:

در پاسخ به این پرسش که مراحل انجام ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ باید پاسخ داد این زمان بسته به موارد مختلفی دارد. در صورتی که استخوان فک و لثه بیمار سالم باشد، فاصله زمانی مورد نیاز فقط برای جوش خوردن پایه با استخوان فک است. سایر مراحل در یک جلسه درمانی انجام می گیرد. در صورتی که استخوان به تراکم بیشتری نیاز داشته باشد، بسته به میزان نیاز می تواند 4 تا 6 ماه زمان ببرد تا بتوان پایه را درداخل استخوان فک ثابت نمود. مراقبت های لازم در فاصله زمانی هر یک از مراحل، می تواند از افزایش مدت زمان لازم پیشگیری نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 16 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله می خواهیم در خصوص نحوه انجام ایمپلنت دندان چگونه است؟ مطالبی را بیان نماییم. سعی می شود تا به افرادی که در شرف انجام این جراحی هستند یا می خواهند اطلاعاتی از نحوه انجام این جراحی داشته باشند، اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. ایمپلنت دندان یکی از روش های دائمی برای جایگزین نمودن دندان هایی است که به دلیل از بین رفته اند. ایمپلنت دندان در سه مرحله مختلف انجام می شود. همانند دندان های طبیعی نیاز است دارای ریشه ای باشد تا دندان را در محل خود ثابت نموده و از جابجایی آن جلوگیری شود. این مرحله تحت بیهوشی انجام می گیرد. مرحله دوم مربوط به نصب ابانمنت روی پایه است تا از تاج دندان حمایت نماید. مرحله نهایی نیز مربوط به نصب تاج دندان است تا ایمپلنت دندان شکل واقعی دندان را به خود بگیرد. این قسمت آسیب پذیر ترین قسمت کاشت دندان است.

نحوه انجام ایمپلنت دندان چگونه است 494944794949

مراجعه به بهترین جراح

یکی از مهم ترین مسایلی که باید در نظر گرفته شود، مراجعه به بهترین جراح می باشد. انتخاب جراح ماهر می تواند در کنار نتیجه مطلوبی که در پی خواهد داشت، از بروز عوارض درمان نیز کاسته شود. ممکن است کاشت دندان تنها به نصب ایمپلنت دندان کفایت نکرده و نیاز باشد که جراحی های دیگری نیز انجام شود. درمان هایی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس. به همین دلیل است که انتخاب جراح اهمیت پیدا می کند. چون این جراحی ها نیاز به تخصص های ویژه ای دارد و لازم است جراح بتواند از پس این عمل ها نیز بربیاید. در جلسه اول معاینه و مشاوره به صورت کامل و با استفاده از عکس از دندان ها انجام می شود. تا کلیه مشکلات دندان شناسایی و قبل از شروع جراحی و قرار دادن پایه، مرتفع گردد. در این مرحله پزشک تشخیص خواهد داد که وضعیت کلی بیمار چگونه است و تصمیمات لازم گرفته می شود.

نصب پایه ایمپلنت دندان

بعد از اینکه پزشک تشخیص داد که وضعیت لثه و استخوان فک به گونه ای است که می توان پایه را نصب کرد، این مرحله شروع می شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و ممکن است 1 تا 2 ساعت طول بکشد. در این مرحله پایه ایمپلنت دندان در داخل لثه نصب می شود. برای انجام این کار نیاز است که ابتدا وضعیت لثه نیز بررسی شود. بیماری های عفونی می تواند مانع از موفقیت در انجام این مرحله شود. چون نیاز است لثه اطراف پایه را گرفته و همخوانی لازم ایجاد شود. در صورتی که شرایط آماده بود و بستر لازم برای انجام ایمپلنت دندان آماده شد، جراحی شروع می شود. برای انجام جراحی ایمپلنت دندان، مقداری از لثه برش داده می شود تا دسترسی لازم به ایمپلنت دندان فراهم شود. سپس با استفاده از ابزاری به نام دریل دندانپزشکی، استخوان فک بیمار سوراخ می شود.

عمق این سوراخ به پایه ایمپلنت دندان بستگی دارد. نیاز است این قسمت به اندازه ای سوراخ شود تا کاملا پیچ فیکسچر را در بر بگیرد. زمانی که سوراخ به اندازه کافی ایجاد شد، پیچ پایه در داخل استخوان فک قرار گرفته و ثابت می شود. سپس برش ایجاد شده بخیه زده می شود و جراحی به اتمام می رسد. پایه ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم بوده و به راحتی با استخوان فک جوش می خورد، مگر در مواردی که ممکن است مانع جوش خوردن استخوان و پایه شود. مانند ثابت نبودن پیچ پایه و شل بودن آن که می تواند مانع این عمل شود. این مورد به مهارت و تخصص جراح بستگی دارد و نیاز است که توجه لازم در این خصوص انجام شود. برای این مرحله 5 تا 7 ماه در نظر گرفته می شود. 5 ماه برای فک پایین و 7 ماه برای فک بالا که بافت نرم تری دارد.

نصب ابانمنت بر روی فیکسچر

این مرحله بعد از گذشتن از مرحله اول که نصب پایه بود انجام می گیرد. در صورتی که بعد از گذشت مدت زمان لازم، استخوان فک و پایه بهم جوش خوردند و در این مدت اتفاقی نیفتاد، نصب ابانمنت انجام می شود. جنس ابانمنت نیز ا ز تیتانیوم می باشد. زیرا نیاز است این قسمت در برابر محیط اسیدی دهان مقاوم بوده و نیز زنگ خوردگی نداشته باشد. به همین دلیل این فلز انتخاب می شود. ابانمنت نقش حمایت کننده و پشتیبان تاج و روکش دندان را دارد. به همین دلیل نیاز است به صورت صحیح بر روی پایه قرار گیرد. ابانمنت حلقه واسط بین تاج دندان و پایه است و نقش مهمی در نگهداشتن تاج و روکش دارد.

نحوه انجام ایمپلنت دندان چگونه است 494949494000
نصب روکش

مرحله نهایی ایمپلنت دندان، قرار دادن تاج و روکش دندان است. تاج دندان بر روی ابانمنت نصب می شود. تاج دندان از موادی با استحکام زیاد ساخته می شود. زیرا این قسمت احتمال آسیب زیادی را دارد و به همین دلیل باید از آن به خوبی مراقبت شود. تاج دندان ماندگاری بالایی دارد و در مقابل ترک خوردن و یا شکستن مقاومت خوبی دارد.

پیوند استخوان یا لیفت سینوس

یکی از درمان های جانبی که ممکن است بر روی دندان انجام شود، پیوند استخوان یا لیفت سینوس است. پیوند استخوان برای افرادی انجام می شود که استخوان فک تراکم و ارتفاع کافی برای قرار دادن تاج دندان را نداشته باشد. زمانی که استخوان فک ضعیف باشد، نصب پایه با مشکل برخورد خواهد کرد. بنابراین نیاز است که استخوان فک تقویت شود تا بعد از قرار دادن پایه مجبور به تعویض پایه نگردیم. این استخوان را می توان از منابع مختلفی تهیه و تزریق نمود. منابعی مانند استخوان خود فرد که بهترین حالت ممکن است، استخوان اهدا کننده، حیوانات و در نهایت مواد شیمیایی که نقش استخوان را برای دندان خواهد داشت. تحلیل استخوان می تواند در اثر بیماری های عفونی لثه ایجاد شود. بهتر است به محض از دست دادن دندان، اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نمود. در این صورت احتمال موفقیت بسیار بالا خواهد بود. در صورت نیاز به پیوند استخوان، درمان به مدت 4 ماه به تعویق خواهد افتاد.

کلام آخر:

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. نحوه انجام ایمپلنت دندان به این صورت است که باید ابتدا پایه در استخوان فک جایگذاری شود. سپس ابانمنت و تاج دندان روی آن قرار گیرد. در صورتی که نیاز به پیوند استخوان یا لیفت سینوس نباشد، می توان به راحتی مراحل را انجام داد. در غیر این صورت نیاز به صرف زمان بیشتری خواهد بود.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 16 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

روش های مختلفی برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته وجود دارد. ایمپلنت دندان محبوب ترین این روش ها محسوب می شود. ولی اینکه چرا ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین کردن دندان از دست رفته است را می توان به مزایا و فواید زیاد این روش نسبت داد. در این روش بر خلاف روش های دیگر مانند بریج دندان، ساختار ظبیعی دندان حفظ می شود. به این معنی که دندان ایمپلنت شده دارای ریشه و مینای دندان است. ریشه کاملا در استخوان فک قرار می یگرد و به راحتی از آن جدا نمی شود. به همین دلیل امکان کنده شدن و شکستن دندان ایمپلنت شده وجود ندارد و یا به ندرت پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به مزایای این روش نسبت به سایر روش ها اشاره کنیم و دلیل محبوبیت و استقبال بیشتر از آن را بیان کنیم.

 مزایای ایمپلنت دندان

برای اینکه بدانیم چرا ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین کردن دندان های از دست رفته است نیاز است در خصوص مزایای این روش نسبت به سایر روش ها اطلاعاتی داشته باشیم. نیاز است این روش را با سایر روش ها مقایسه نموده و نقاط قوت آن را بیان نماییم.

بهترین روش جایگزین کردن دندان 64949494944

ماندگاری ایمپلنت دندان

مهم ترین و اصلی ترین مزیت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها مربوط به ماندگاری بالای این روش است. ایمپلنت دندان یک روش دائمی و همیشگی برای جایگزین نمودن دندان های از دست رفته است. با این روش بیمار حداقل تا 25 سال و حداکثر تا پایان عمر از مزایای داشتن دندان بهره مند می شود. همانطور که گفته شد در ساختار ایمپلنت دندان از ساختار دندان طبیعی استفاده شده است . در این روش پایه یا فیکسچر به عنوان ریشه دندان عمل می کند . به این صورت که لثه کنار می رود و استخوان فک سوراخ می شود. پایه در داخل این سوراخ قرار می گیرد و سفت می شود. بنابراین به راحتی از استخوان خارج نمی شود . همین مورد می تواند بقای این روش را تضمین نماید. چون بعد از جراحی چندین ماه نیز به پایه و استخوان فرصت داده می شود تا بهم جوش می خورند.

با این روش  امکان کنده شدن پایه نخواهد بود. جنس پایه از فلزی ساخته شده است که کاملا با سلول های بدن سازگاری دارد و به راحتی با استخوان جوش می خورد. تیتانیوم این ماده است که در محیط اسیدی دهان نیز زنگ نمی زند و مستحکم است. هیچ آسیبی در به آن وارد نمی شود و جنس بسیار قوی دارد. ابانمنت نیز از این فلز ساخته می شود. به همین دلیل قدرت کافی را برای نگهداشتن تاج دندان خواهد داشت. در نهایت هم که تاج دندان از جنس بسیار مستحکمی ساخته می شود تا در اثر ضربات و فشار وارده، سریعا ترک برنداشته یا نشکند. همه این موارد در کنار هم می تواند ساختار مستحکمی به ایمپلنت دندان داده و تا پایان عمر در جای خود ثابت نگهدارد. مانند یک دندان طبیعی بوده و حتی مزایای بیشتری نسبت به آن نیز دارد.

احتمال بالای موفقیت

پاسخ دوم به پرسش چرا ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین کردن دندان از دست رفته است این است که این روش بالاترین درصد موفقیت را داراست. در این جراحی به جرات می توان گفت 99 درصد موارد منجر به موفقیت شده است. در موارد نادر اتفاق می افتد که این روش با شکست مواجه شود. علت شکست در ایمپلنت دندان می تواند مربوط به بیمار و جراح باشد. در مواردی جراح به درستی پایه را در داخل استخوان فک جایگذاری نمی کند. دلیل آن می تواند عدم مهارت و تخصص جراح باشد. در این حالت پایه دندان به اصطلاح لق می زند و نمی توان ابانمنت و تاج دندان را روی ان نصب کرد. در این حالت احتمال بروز عوارض بالا بوده و جراح ممکن است مجبور شود تا پایه را از داخل استخوان خارج نماید. این خارج کردن نیز می تواند عوارض زیادی به دنبال داشته باشد. بنابراین در انتخاب جراح و ایمپلنتیست خود دقت زیادی به خرج دهید.

دلیل دوم شکست ایمپلنت دندان مربوط به بیمار است . بیمار باید تمامی نکات مراقبتی که پزشک می خواهد را رعایت نماید. مراقبت های بهداشتی از دهان و دندان را به هیچ عنوان نباید فراموش کرد. دندان ایمپلنت شده همان دندان طبیعی است و باید به همان نحو نیز مراقبت شود. عدم مصرف دخانیات برای جلوگیری از عفونت و عدم جوش خوردن پایه به استخوان فک، استفاده مرتب از مسواک، خمیر دندان و دهانشویه مخصوص ایمپلنت دندان، استراحت و جلوگیری از آوردن فشار به دندان ایمپلنت شده، عدم انجام ورزش های سنگین، عدم مصرف غذاهایی که سفت بوده و نیاز به جویدن زیاد دارند، مراقبت های تغذیه ای و … می تواند از جمله این موارد باشد. در صورتی که جراح بهترین باشد ، ولی بیمار مراقبت نکند، احتمال شکست ایمپلنت بالا خواهد بود. ولی برعکس مراقبت های لازم نیز انجام شود، احتمال موفقیت این روش بسیار بالا می باشد.

بهترین روش جایگزین کردن دندان 94949494949

حفظ شکل طبیعی دندان

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان را می توان به حفظ شکل طبیعی دندان مربوط دانست. در این روش همانند ریشه دندان که از ماده مستحکمی ساخته شده، پایه نیز همان شرایط را دارد. شکل ظاهری ایمپلنت دندان نیز شبیه شکل دندان طبیعی می باشد. پس زیبایی دندان ها حفظ شده و نتیجه ای که بیمار به دنبال آن است، بدست می آید. در این حالت صحبت کردن، جویدن غذا و تغذیه برای فرد به راحتی قبل انجام می شود. در این روش به دندان های کناری نیز آسیبی وارد نمی شود. بر عکس روش های دیگر نیازی به تراشیدن و یا جابجا نمودن دندان ها نیست. فقط جای خالی دندان پر شده و می تواند در حفظ لثه و جلوگیری از عفونت در آن نقش داشته باشد.

کلام آخر

مواردی که در این مقاله مطرح شد نشان می دهد که ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است. بنابراین در پاسخ به این سوال که چرا ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین کردن دندان از دست رفته است باید گفت که مواردی مانند حفظ شکل ظاهری دندان، احتمال بالای موفقیت و ماندگاری بالای این روش، آن را از روش های دیگر متمایز می نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 17 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

ایمپلنت دندان فوری یکی از انواع روش های کاشت دندان است. در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه مراحل انجام ایمپلنت دندان فوری چگونه است؟ مطالبی را بیان کنیم. برای خیلی از افراد این سوال مطرح می شود که آیا راهی است که بدون نیاز به زمان زیاد، دندان از دست رفته خود را به بهترین روش بازگردانند. باید پاسخ داد روش ایمپلنت دندان فوری می تواند برای اینمورد مناسب باشد. افرادی هستند که زیبایی چهره برایشان اهمیت زیادی دارد و یا دندان های جلویی خود را که بیشتر در معرض دید هستند، در اثر عوامل مختلف از دست داده اند. این افراد می خواهند راهی سریع برای جایگزینی پیدا کنند. به این افراد ایمپلنت دندان فوری پیشنهاد می شود. در این روش نیازی نیست که چند ماه منتظر جوش خورن پایه ایمپلنت به استخوان فک باشید و در یک جلسه تمامی مراحل کاشت دندان انجام می شود.

ایمپلنت فوری 964477849494

آشنایی با مراحل کاشت ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان فوری نیز مانند روش معمول و سنتی ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می شود. مهم ترین و ابتدایی ترین مرحله انتخاب جراح می باشد. چون این روش به سرعت انجام می شود، مهارت و تخصص جراح می تواند در موفقیت یا شکست آن تاثیر زیادی داشته باشد. زیرا لازم است ابتدا از سلامت کلی بیمار و مهم تر از همه سلامت لثه و استخوان فک اطمینان حاصل نمود. هر گونه عفونتی در لثه وجود داشته باشد، باید قبلا برطرف گردد. زیرا مانع از موفقیت جراحی خواهد شد. نیاز است تراکم استخوان فک نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلاتی مانند تحلیل استخوان یا ارتفاع کم استخوان برای قرار دادن پایه وجود نداشته باشد. این عوامل بسیار مهم بوده و در این روش مهم تر هم می شود. زیرا زمانی برای درمان وجود ندارد.

پس از اینکه جراح از وضعیت سلامت لثه و استخوان فک بیمار اطمینان حاصل نمود، مراحل دیگر آغاز می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

نصب پایه یا فیکسچر

مرحله دوم از ایمپلنت دندان فوری، نصب پایه می باشد. این مرحله برای جراح بسیار با اهمیت است. هر گونه اشکال در این مرحله می توان به شکست ایمپلنت دندان منجر شود. بنابراین باید جراح دقت کافی را در آماده کردن بستر مناسب برای پیچ زدن پایه دندان اماده نماید. بنابراین لثه برش داده می شود و به استخوان فک دسترسی لازم ایجاد می گردد. با استفاده از ابزارهای مخصوصی استخوان فک شکافته می شود. عمق این شکاف و اندازه آن باید به حدی باشد تا پایه را سفت گرفته و از تحرک و ناپایداری آن جلوگیری نماید. تخصص پزشک در این زمینه بسیار اهمیت دارد. ناپایداری و لق بودن پایه ایمپلنت می تواند عوارض بسیار زیادی از جمله عدم موفقیت جراحی را به دنبال داشته باشد. پس نتیجه می گیریم در این مرحله دقت لازم باید صورت گیرد. در سوراخ کردن استخوان فک نیز باید نهایت ظرافت انجام شود تا آسیبی به آن وارد نشود.

قرار دادن ابانمنت

در روش ایمپلنت دندان که به صورت معمول انجام می گیرد، نیاز است بین 5 تا 7 ماه صبر کرد تا پایه ایمپلنت دندان و استخوان فک به هم جوش بخورند. در ایمپلنت دندان فوری این فاصله زمانی رعایت نمی شود. در همان جلسه که پایه نصب می شود، ابانمنت نیز روی پایه قرار می گیرد. به همین دلیل است که استحکام استخوان فک در ایمپلنت دندان فوری بسیار اهمیت دارد. زیرا تراکم بالای استخوان باعث می شود پایه به صورت ثابت و بدون حرکت در استخوان فک پیچ خورده و مشکلی در آینده برای بیمار پیش نیاید. یکی از مزایای مهم این روش نیز به همین مورد اشاره دارد. اینکه نیاز نست که بیمار برای قرار دادن ابانمنت چند ماه را معطل بماند و در همان یک جلسه ، دندان ایمپلنت شده به جای دندان از دست رفته قرار خواهد گرفت.

نصب تاج دندان

بلافاصله بعد از قرار دادن ابانمنت، تاج و روکش دندان نیز بر روی آن نصب می شود. بنابراین به سرعت تمامی مراحل انجام و کاشت دندان به اتمام می رسد.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان فوری

همانطور که توضیح داده شد، ایمپلنت دندان فوری یک روش سریع برای بازگرداندن دندان یا دندان های از دست رفته است. این روش دارای معایب و محاسنی بوده که با بررسی آن ها، انجام یا عدم انجام آن مشخص خواهد شد. ابتدا مزایای این روش را توضیح خواهیم داد:

مزایای ایمپلنت دندان فوری

انجام سریع روش:

با ایمپلنت دندان فوری به راحتی و در یک جلسه می توانید جای خالی دندان یا دندان های خود را پر کرده و زیبایی را به آن ها بازگردانید. با این روش نیازی نسیت چندین ماه منتظر جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان به استخوان فک شوید و در یک جلسه تمامی مراحل انجام می شود.

آسیب نرسیدن به لثه:

این روش باعث ایجاد استحکام و جلوگیری از ورود آسیب و تحلیل رفتن لثه بعد از اینکه دندان از بین رفت، می شود. بنابراین مراقبت از لثه و اطراف آن بیشتر می شود.

ایمپلنت فوری 9494965184

معایب ایمپلنت دندان فوری

هزینه بیشتر:

این روش نسبت به ایمپلنت دندان معمولی نیاز به هزینه بیشتری دارد. زیرا این هزینه در ایمپلنت دندان در چندین مرحله پرداخت می شود، در ایمپلنت دندان فوری تمامی هزینه ها در یک جلسه باید پرداخت شود

نیاز به مراقبت بیشتر:

چون در این روش در یک مرحله تمامی مراحل انجام می شود، نیاز به مراقبت بیشتر دارد. باید مراقبت شود تا لثه و ایمپلنت دندان دچار عفونت نشود. چون باعث شکست ایمپلنت دندان شود.

کلام آخر

ایمپلنت دندان فوری یکی از روش های کاشت دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته است. تفاوت این روش نسبت به ایمپلنت دندان معمولی در سرعت عمل انجام این روش است. در ایمپلنت دندان فوری همه مراحل کاشت دندان انجام می شود، ولی نیازی نیست که چند ماه صبر کرد تا پایه ایمپلنت دندان با استخوان فک جوش بخورد. می توان در یک جلسه تمامی مراحل را انجام داد. ولی نکته مهم این است که باید تراکم استخوان فک به اندازه ای باشد که بتوان در همان جلسه پایه را در استخوان فک جایگذاری کرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 15 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از روش های رایج و موثر در بازگرداندن دندان هایی که به هردلیلی از دست داده ایم، ایمپلنت دندان است. ولی اینکه آیا ایمپلنت خوب است یا بد؟ موضوع این مقاله می باشد که مورد بررسی قرار می گیرد. ایمپلنت دندان را می توان یک روش دائمی برای کاشت دندان به حساب آورد. ولی این روش نیز مانند سایر روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد که نمی توان از آن ها ،چشم پوشی کرد. در این مقاله ابتدا می خواهیم موارد کاربردی ایمپلنت دندان، اینکه ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب یا نامناسب است و سپس در خصوص مزایا و معایب آن بحث کنیم و در نهایت بیمار است که تصمیم می گیرد آیا ایمپلنت  خوب اس یا بد؟

ایمپلنت خوب است یا بد 217856موارد کاربرد ایمپلنت دندان

برای مشکلات زیر ایمپلنت دندان بهترین روش است و می تواند خوب باشد:

  • در صورتی که فاصله بین دندان ها به علت از دست دادن یک دندان زیاد باشد و فاصله بین سایر دندان ها طبیعی باشد.
  • زمانی که یک یا هر دو فک دندان های خود را از دست داده باشند.
  • زمانی که یک دندان یابیشتر از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و فقط یک سمت دندان ها طبیعی و نرمال باشد.
  • نیاز است استخوان فک و لثه ها سالم باشند و هیچ گونه عفونتی در این قسمت وجود نداشته باشد.
  • بهتر است بلافاصله بعد از دست دادن دندان یاکشیدن آن، اقدام به ایمپلنت دندان شود، چون موفقیت جراحی را افزایش می دهد. زیرا تحلیل لثه یا استخوان اتفاق نیفتاده است و محل و بستر مناسب برای قرار دادن پایه مهیا است.

مزایای ایمپلنت دندان

هر روش درمانی مزایا و معایب خود را دارد. در اینگونه موارد برای اینکه تشخیص دهیم که ایمپلنت دندان خوب است یا بد، نیاز است معایب و محاسن این روش را ارزیابی نموده و با مقایسه ان ها و هم تراز کردن آن ها به نتیجه لازم دست پیدا کنیم. در این قسمت مزایای ایمپلنت دندان را بررسی خواهیم کرد.

افزایش قدرت جویدن و بهبود تغذیه

نبود دندان باعث می شود که فرد مجبور شود بدون جویدن غذا یا تعدادو روش ناصحیح جویدن، آن را قورت دهد. این مورد در دراز مدت باعث بروز بیماری های گوارشی در فرد خواهد شد.این افراد هر غذایی را نمی توانند مصرف نمایند، چون قدرت جویدن رد آن ها پایین است. می توان از روش های دیگری مانند بریج دندان نیز برای پوشش دادن دندان از دست رفته بهره گرفت. ولی این روش چون دائمی است و مانند دندان طبیعی می باشد، امکان خوردن و جویدن مواد غذایی را به شدت افزایش می دهد.

افزایش اعتماد به نفس

افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده یا کشیده اند( بخصوص دندان های جلویی) اعتماد به نفس پایینی در مجالس و محافل عمومی خواهند داشت. معمولا این افراد منزوی می شوند و نمی توانند با خیال راحت صحبت کنند یا لبخند بزنند. در مواقعی حتی ادای کلمات نیز سخت می شود و فرد برای اینکه این مشکل به چشم نیاید، معمولا از حضور در اینگونه اماکن خودداری می نماید. با ایمپلنت دندان، اعتماد به نفس از دست رفته بازخواهد گش و نیز تلفظ و مشکلات گفتاری بهبود می یابد.

ایمپلنت خوب است یا بد 212458ایمپلنت دندان بهتر از دندان طبیعی

این روش درمانی، یک روش دائمی و بدون بازگشت در جایگزینی دندان های از دست رفته است. ایمپلنت های دندانی بسیار مقاوم بوده و در صورتی که مراقبت های لازم انجام شود تا پایان عمر با فرد خواهد بود. این دندان ها نیازی به ترمیم یا تعویض نخواهند داشت. فقط نیاز است مراقبت های کلی در این خصوص انجام شود.

باعث حفظ سلامتی دندان و دهان می شود

در این روش هیچ آسیبی به دندان های مجاور یا سایر دندان ها نخواهد رسید. نیاز به تراشیدن یا کشیدن سایر دندان ها نیست و فقط جای خالی دندان پر خواهد شد. مراقبت از این دندان ها نیز مانند دندان های طبیعی است و نیاز به روش های مخصوصی ندارد.

معایب ایمپلنت دندان

همانطور که توضیح داده شد نیاز است بیمار با معایب این روش نیز آشنا شود تا بتواند قضاوت کلی در این رابطه را داشته باشد:

نیاز به انجام جراحی: این روش نیاز به انجام جراحی برای کاشت پایه دندان دارد. هر چند در مواقعی می توان با بی حسی موضعی نیز کار را انجام داد. ولی در بیشتر موارد نیاز است که جراحی روی دندان انجام شود که 45 دقیقه به طول خواهد انجامید.

هزینه بالا

این روش نیاز به صرف هزینه بالا دارد. ولی نکته مهم این است که دیگر نیازی به ترمیم یا تعویض نخواهید داشت. بنابراین هزینه بیشتری نسبت به سایرروش های درمانی ندارد.

طولانی بودن مدت درمان

این روش نیاز به صرف وقت زیادی برای به نتیجه رسیدن دارد. معمولا از ابتدای جراحی تا زمان قرار دادن تاج ممکن است 7 ماه طول بکشد. در مواقعی که نیاز به پیوند استخوان نیز باشد، این مدت زمان افزایش می یابد. ولی عده ای به علت دائمی بودن آن حاضرند این زمان را صرف نمایند.

نیاز به درمان های جانبی

همانطور که گفتیم ممکن است در حین جراحی و شروع درمان، دندانپزشک متوجه شود که استخوان تراکم کافی را برای کاشت پایه ندارد یا استخوان و لثه تحلیل رفته اند. در این صورت نیاز است از روش های درمانی جانبی استفاده نموده و این مشکل را برطرف نماید.

احتمال شکست درمان

ممکن است تحت شرایطی از جمله سیستم بدنی بیمار مانند آلرژی به فلزات و یا عدم مراقبت های لازم بعد از جراحی این روش درمانی با شکست مواجه شود. هرچند این موارد به صورت نادر اتفاق می افتد ولی می توان همان احتمال ناچیز را نیز در نظر گرفت. بنابراین توصیه می شود در صورت انجام این جراحی ، مراقبت ها و نکات بعد و قبل از جراحی را جدی بگیرید.                     

کلام آخر

ایمپلنت دندان دارای مزایا و معایب زیادی می باشد. مهم ترین مزیت آن را می توان طول عمر و ماندگاری بالای این روش دانست. در کنار معایبی مانند صرف هزینه بالا و طول درمان طولانی، می توان گفت دائمی بودن و یک بار برای همیشه انجام دادن ایمپلنت دندان می تواند این معایب را پوشش دهد. چون دیگر نیازی به مراجعه به جراح برای ترمیم یا تعویض آن نخواهید داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از موارد مهم بعد از ایمپلنت دندان، مراقبت از آن می باشد. ولی اینکه مراقبت از ایمپلنت بعد از کاشت چگونه انجام می شود؟ یا چه مراقبت هایی بعد از ایمپلنت دندان نیاز است را در این مقاله به صورت مفصل توضیح خواهیم داد. در این مقاله به تک تک سوالات در زمینه نوع تغذیه، ورزش و فعالیت های بدنی بعد از ایمپلنت دندان، مراقبت های بهداشتی مراقبت های رفتاری و غذایی و … مطالبی را بیان می نماییم. همچنین توضیح می دهیم بعد از مشاهده عوارض چه اقداماتی را انجام دهید. پس توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

مراقبت از ایمپلنت بعد از کاشت 9875120مراقبت های غذایی بعد از ایمپلنت دندان

یکی از محدودیت هایی که ایمپلنت دندان ایجاد می کند، در نوع و نحوه تغذیه بعد از جراحی است. بهتر است در روز اول از غذاها آبکی و مایعات فقط استفاده نمایید. یعد از کاشت برای جلوگیری از خونریزی، پانسمانی و گاز استریلی را روی زخم خواهند گذاشت. بعد از حدود یک ساعت می توانید گاز استریل را برداشته و چیزی بخورید. همانطور که گفتیم بهتر است با مایعات یا غذاهای نرم که نیاز به جویدن ندارد شروع کنید. همچنین نیاز است این مواد غذایی به هیچ عنوان داغ نباشد. همچنین توصیه می شود از مایعات بیشتری نسبت به روزهای قبل استفاده کنید. این کار باعث بهبود سریع تر زخم و جراحت خواهد شد. در نوشیدن مایعات و خوردن غذا نیاز است که به صورت آرام و نه به صورت یکباره اینکار را انجام دهید.

همچنین نکته مهم در نوشیدن مایعات است که به هیچ عنوان از نی برای این کار استفاده نکنید. مکش ایجاد شده در هنگام خارج کردن مایعات، باعث اعمال فشار بر روی محل جراحی شده و ممکن است خونریزی نماید. در هفته های بعد می توانید به رژیم غذایی سابق خود برگردید. ولی در این مدت نیز می بایست از غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد خودداری نمایید. ممکن است بعد از هفته اول به دلیل جراحی و نیز عدم تغذیه مناسب، دچار ضعف بدنی شوید. پس بهتر است از غذاهای له و پوره شده استفاده بیشتری نمایید.

مراقبت های بهداشتی

از همان ابتدای کاشت دندان، نیاز است سه گانه دندان را رعایت نمایید. استفاده از مسواک، دهانشویه و خمیر دندان سه ضلع این مثلث هستند که همواره باید در کنار هم استفاده شوند تا بهداشت دهان و دندان تضمین شود. محلول آب نمک و استفاده از آن در دو روز اول جراحی برای جلوگیری از عفونت دندان ها و محل جراحی باید به تعداد 2 تا 3 بار در روز تکرار شود. دهانشویه مخصوص ایمپلنت دندان را نیز تهیه نمایید تا هر زمان که نیاز بود از آن استفاده کنید. بهتر است بعد از 24 ساعت اول، مسواک زدن را شروع نمایید.

فعالیت های بدنی

فعالیت های بدنی بعد از ایمپلنت دندان با احتیاط بیشتری شروع و ادامه پیدا کند. فعالیت های سبک را می توانید در زمانی که توانایی انجام آن را داشتید، شروع کنید. برای فعالیت های ورزشی یا فعالیت های دیگر نیاز است مدتی صبر کنید. به علت ضعف بدنی و استفاده از داروهای مسکن و خواب آور معمولا امکان ورزش و فعالیت های سنگین وجود نخواهد داشت. همچنین ورزش کردن باعث افزایش ضربان قلب و احتمال خونریزی در ناحیه جراحی می شود.

مراقبت از ایمپلنت بعد از کاشت  2134789نحوه استفاده از داروها

غالبا درد و ناراحتی بعد از جراحی به سراغ بیمار خواهد آمد. برای این موضوع پزشک داروهایی مسکنی را تجویز می نماید که نیاز است به صورت مرتب و سرموقع مصرف شود. در اینصورت دردی را تجربه نخواهید کرد. پس بهتر است قبل از اینکه بی حسی از بین برود و درد شروع شود، مقداری غذا یا آبمیوه بنوشید و بعد داروی مسکن خود را دریافت کنید. اینکار مانع از استفراغ یا تهوع بعد از خوردن دارو می شود. مصرف آنتی بیوتیک ها نقش اساسی در جلوگیری از بروز عفونت دارد. نیاز است برای جلوگیری از بیماری های مربوط به لثه و عفونت ناحیه جراحی ، این داروها را به موقع و منظم استفاده نمایید.

سایر مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

در این قسمت نکات کلی را برای پاسخ به این سوال که مراقبت از ایمپلنت بعد از کاشت چگونه انجام می شود؟ را بیان می کنیم.

تورم : یکی از مواردی که در روز اول جراحی با آن روبرو می شوید، ورم صورت بعد از جراحی است. برای کاهش تورم توصیه می شود از کمپرس یخ به مدت 48 ساعت بعد از جراحی استفاده کنید. بعد از دو روز برای گردش خون مجدد در ناحیه جراحی نیاز است از کمپرس گرم استفاده شود. برای کاهش کبودی و خون مردگی این امر الزامی است.

خونریزی: یکی دیگر از موارد، خونریزی می باشد. معمولا در دو تا سه روز اول پس از جراحی  خارج شدن ترشحات خونی طبیعی است. برای کاهش خونریزی نیاز است پانسمان و گاز استریل را به محل جراحی فشار دهید. با اینکار جلوی خونریزی گرفته می شود. در صورتی که خونریزی شدید بود و رفع نشد، نیاز است با مطب جراح تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم انجام شود.

 

عدم مصرف دخانیات: معمولا ایمپلنتیست توصیه خواهد کرد که از دو هفته قبل از جراحی تا دو هفته بعد از جراحی از مصرف دخانیات اجتناب کنید. بعد از جراحی ، استفاده از دخانیات به ویژه سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری های عفونی و احتمال شکست در فرآیند کاشت دندان را به شدت افزایش دهد.

 

مراجعات منظم به پزشک: نیاز است بعد از سه هفته برای چکاپ کلی و بررسی وضعیت پایه های دندان به پزشک مراجعه نمایید. بعد از این ملاقات، ترتیب مراجعات مشخص می شود که برای جلوگیری از عوارض زیاد و بررسی های مداوم، نیاز است این مراجعات به صورت منظم و سر وقت انجام گیرد.

کلام آخر

مراقبت از ایمپلنت دندان می تواند از بروز عوارض بعد از جراحی جلوگیری و موفقیت و طول عمر ایمپلنت دندان را افزایش دهد. هر چند گفته می شود ایمپلنت دندان یک روش دائمی برای کاشت دندان می باشد، ولی عدم رعایت نکات و مراقبت های بعد از آن می تواند در شکست و یا موفقیت آن تاثیر زیادی داشته باشد. در این مقاله نکات مهمی مانند مسواک زدن بعد از ایمپلنت دندان، نحوه تغذیه و اقداماتی که بعد از مشاهده عوارض جراحی باید انجام دهیم و … توضیحاتی داده شد که امید است مثمر ثمر بوده باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 19 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

احساس درد بعد از ایمپلنت دندان طبیعی است،  ولی آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است یا نه؟ در حقیقیت می خواهیم بدانیم که چه میزان از درد بعد از ایمپلنت دندان می تواند غیر طبیعی باشد تا در صورت احساس آن، به پزشک اطلاع دهیم. چون ایمپلنت دندان یک روش جراحی بوده و قسمتی از لثه برش داده می شود و در استخوان فک، پایه قرار داده می شود. به همین دلیل می توان گفت بعد از اینکه بی حسی از بین رفت، احتمال این است که درد در ناحیه جراحی احساس شود. اما در حین جراحی بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. درد مربوط به روزهای بعد از جراحی است که ممکن است 7 تا 10 روز نیز طول بکشد. در این مقاله می خواهیم دلایلی که می تواند باعث احساس درد شود را بررسی نموده و توضیح دهیم در چه صورت طبیعی است و در چه صورت باید به پزشک مراجعه نمایید.

درد شدید بعد از ایمپلنت 57893علل ایجاد درد بعد از ایمپلنت دندان

در این قسمت می خواهیم دلایلی که باعث احساس درد بعد از ایمپلنت دندان می شود را بررسی نماییم. باید گفت تا دو هفته اول باید درد تسکین پیدا نماید و با مصرف قرص های مسکنی که پزشک تجویز می نماید، می توان ان ها را کنترل و درمان نمود. ولی اینکه آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است؟ مربوط به دو هفته بعد از جراحی است.

عفونت

یکی از عوارض جراحی ایمپلنت دندان، عفونت در ناحیه لثه است. به همین دلیل جراح از داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز این عارضه استفاده می نماید. ولی در مواردی بیمار مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان را رعایت نکرده باشد، می توان منجر به عفونت لثه شود. باید توجه داشت بعد از ایمپلنت دندان بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمود. استفاده از مسواک، نخ دندان و دهانشویه جزو واجبات بعد از ایمپلنت دندان است. در صورت درد شدید بعد از ایمپلنت دندان و مشاهده علایم عفونت مانند بوی بد دهان، آبسه در اطراف ناحیه جراحی و لثه، قرمزی و التهاب لثه سریعا به پزشک مراجعه نمایید. زیرا عفونت مشکل بزرگی است که می تواند عوارض خطرناک تری نیز به دنبال داشته باشد. عفونت می تواند دهان را نیز درگیر کرده و وارد جریان خون بیمار شود. در اینصورت درمان نیز سخت تر انجام شده و مدت زمانی که باید برای بهبودی صرف شود نیز طولانی تر است.

قرار نگرفتن صحیح پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک

در صورتی که پایه ایمپلنت دندان به درستی و به صورت صحیح در استخوان فک قرار نگیرد، می تواند باعث درد شدید بعد از ایمپلنت دندان شود. بنابراین در پاسخ به این پرسش که آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است؟ باید گفت در این صورت این درد عجیب نیست.  زیرا پایه ایمپلنت دندان که باید به صورت ثابت و غیر قابل حرکت در محل خود قرار گیرد، ناپایدار بوده و به اصطلاح لق می زند. به همین دلیل زمان خوردن مواد غذایی و جویدن غذا می تواند به محل جراحی فشار آورده و این موضوع باعث احساس درد شدید می شود. در صورت بروز این مشکل توصیه می شود سریعا به پزشک مراجعه نمایید. نیاز است که جراح به صورت کامل محل را بررسی و مشکل را برطرف نماید.

درد شدید بعد از ایمپلنت 215489عدم رعایت نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان از بیمار خواسته می شود به مدت یک هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری نموده و استراحت نماید. در غیر این صورت باید منتظر درد شدید بعد از ایمپلنت دندان باشد. برخی از افراد این موضوع را رعایت نمی کنند و به محض کمی بهبودی در محل جراحی، فعالیت های خود را از سر می گیرند. نیاز است تا مدتی از انجام حرکات ورزشی سنگین، خم شدن و بلند کردن وسایل خودداری شود. چون ناحیه جراحی شده حساس بوده و می تواند بسیار درد ناک شود. در صورتی که بیمار این نکته را رعایت نماید، احساس درد شدید عجیب نخواهد بود. از بیمار خواسته می شود از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد، خودداری شود. در این صورت به ناحیه جراحی شده فشار وارد می شود و درد شدیدی آن ناحیه را فرا خواهد گرفت.

همچنین از بیمار خواسته می شود که بعد از ایمپلنت دندان از مصرف دخانیات پرهیز نماید. در مواردی بیمار نمی تواند این موضوع را کنترل نماید. نیکوتین موجود در سیگار می تواند باعث بروز عفونت در لثه و محل جراحی شود. همانطور که توضیح دادیم، این عفونت باعث ایجاد درد شدید خواهد شد. همچنین مانه جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک می شود. بعد از گذشت مدت زمانی، جوش نخوردن پایه ایمپلنت می تواند عوارض جدی تری را نیز به دنبال داشته و باعث شکست جراحی ایمپلنت دندان شود. پس توصیه می کنیم تمامی نکات مراقبتی که باید رعایت شود را به درستی انجام داده و از ایجاد درد شدید در ناحیه جراحی پیشگیری نمایید.

 آسیب رسیدن به رشته های عصبی

یکی از مواردی که به ندرت پیش می آید، آسیب رسیدن به رشته های عصبی است. ممکن است جراح در حین جراحی متوجه محل قرار گرفتن رشته های عصبی نبوده و به ان ها آسیب برسد. هر چند این مورد به ندرت پیش می آید ولی در صورت آسیب رسیدن، درد های شدیدی در ناحیه جراحی را احساس خواهید کرد.  از علایم ان می توان به خارش، بی حسی در ناحیه پایین صورت مانند لب پایینی، چانه و یک طرف زبان اشاره نمود. در صورتی که این علایم تداوم داشت، باید جراح را در جریان قرار دهید تا اقدامات درمانی را برای بیمار انجام دهد. هرچه سریع تر این مشکل شناسایی شود، بیمار درد کمتری را احساس کرده و درمان های لازم را دریافت خواهد نمود.

کلام آخر

در پاسخ به این پرسش که آیا درد شدید بعد از ایمپلنت دندان عجیب است؟ باید گفت درد بعد از ایمپلنت دندان تا دوهفته طبیعی می باشد. در صورتی که درد با مصرف مسکن های تجویزی پزشک تسکین پیدا نکرد و رو به رشد بود، سریعا به جراح مراجعه نمایید تا علت درد شناسایی و درمان های لازم انجام شود تا از بروز عوارض بعدی پیشگیری نمود.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 18 چهارشنبه 07 آبان 1399 نظرات (0)

یکی از سوالات رایج کاربران این است که چند سال بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد؟ اینکه آیا این مدت طولانی تر باشد بهتر است یا هر چه سریعتر جای دندان خالی پر شود؟ این سوال و ابهاماتی از این قبیل را در این مقاله پاسخ خواهیم داد. در ابتدا باید بگوییم حتی اگر بعد از 10 سال از کشیدن دندان، بیمار قصد ایمپلنت دندان را داشته باشد، این امر امکان پذیر می باشد. موضوعی که مهم است تفاوت زمانی و نتیجه موفقیت کاشت دندان است. ایمپلنت دندان یک روش رایج و مفید برای جایگزینی دندان هایی است که به هردلیل مانند پوسیدگی، تصادف و سانحه یا از این قبیل مشکلات از دست رفته اند. در این روش کاشت دندان طوری انجام می شود که کارایی و ساختار دندان طبیعی را داشته باشد. ولی موفقیت این روش به مواردی بستگی دارد که در این مقاله توضیح می دهیم.

چند سال بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد 124902موفقیت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد

همانطور که گفته شد می توان بعد از چند سال نیز بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت دندان را انجام داد. ولی موفقیت این روش به عوامل زیر بستگی دارد:

وضعیت دندان قبل از اینکه از دست برود

اگر دندان که کشیده شده یا از دست رفته ، کیفیت و اندازه مناسبی داشته باشد، می توان ایمپلنت دندان را بلافاصله بعد از کشیدن دندان شروع کرد. در این حالت باید دو نکته مورد بررسی قرار گیرد. یکی عفونت لثه و دندانی که کشیده شده و نکته دوم اندازه استخوان فک می باشد. جزاح ابتدا محل جراحی و دندانی که کشیده شده را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که عفونت در ناحیه دیده شود، باید این عفونت برطرف گردد. بنا به میزان عفونت و انتشار آن از داروهای آنتی بیوتیک استفاده می شود. این مدت زمان به طور میانگین می تواند دو تا سه ماه درمان را به تعویق بیاندازد. در صورتی که وضعیت دندان سالم بود و عفونتی در لثه و اطراف محل جراحی دیده نشد، می توان به سادگی جراحی و کاشت ایمپلنت دندان را شروع کرد.

 

در مواردی نیز باید اندازه استخوانی که در محل وجود دارد را بررسی کنیم. روش کاشت دندان به روش ایمپلنت به این صورت است که پایه یا فیکسچر در داخل استخوان فک جایگذاری می شود. بنابراین باید اندازه این استخوان به صورتی باشد که بتوان پایه را در داخل آن قرار و ثابت کرد. در صورتی که این اندازه تحلیل رفته باشد، نیاز است که به آن افزوده شود. می توان با تزریق پودر استخوان، این وضعیت را بهبود بخشید. پودر استخوان مورد نیاز را می توان از بدن خود بیمار، از بدن اهدا کننده، از استخوان حیوانات یا مواد شیمیایی تامین کرد. با تزریق این مواد در داخل استخوان می توان ارتفاع آن را بالا برده و بستر مناسبی را برای قرار دادن پایه مهیا کرد. بهترین نوع پودر استخوان از بدن خود بیمار تامین می شود تا بدن به سرعت جذب آن را شروع کرده و بتوان ایمپلنت دندان را انجام داد.

تراکم استخوان باقی مانده

یکی از موارد مهم در کاشت ایمپلنت دندان ، تراکم استخوانی است. همانطور که توضیح داده شد، پایه در داخل استخوان فک قرار خواهد گرفت. تراکم استخوان باید به اندازه ای باشد که این فلز را در داخل خود جای داده و بعد از گذشت چند ماه، با آن همپوشانی داشته باشد. ممکن است استخوان فک بیمار تحلیل یافته باشد. علت این تحلیل می تواند عفونت لثه یا گذشت زمان زیاد از کشیدن دندان باشد. برخی از افراد نیز به دلیل بیماری هایی مانند پوکی استخوان، تراکم استخوانی بسیار ضعیفی دارند. در این صورت نمی توان ایمپلنت دندان را انجام داد. البته این مشکل راه حلی نیز دارد. ابتدا در صورت عفونت، این مشکل حل خواهد شد. سپس برای افزایش تراکم استخوان می توان از تزریق استخوان به محل جراحی استفاده کرد. در این حالت می توان بعد از گذشت 12 تا 15 هفته از تزریق پودر استخوان، جراحی و کاشت ایمپلنت دندان را شروع کرد.

چند سال بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد 154551روش های ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان

در این مرحله می خواهیم در خصوص روش های مختلف ایمپلنت دندان توضیحاتی را بیان کنیم. در کل دو نوع ایمپلنت دندان انجام می شود. ایمپلنت دندان به روش سنتی و ایمپلنت دندان فوری. در ایمپلنت دندان به روش سنتی در سه مرحله مختلف، سه نوع ماده وارد جای خالی دندان می شود. ماده اولیه که از تیتانیوم ساخته شده است و پایه نام دارد. این پایه جای ریشه دندان را خواهد گرفت. در صورتی که بنابه بررسی های انجام شده، عفونتی در محل وجود نداشته باشد و تراکم استخوان نیز کافی باشد، عملیات انجام می شود. لثه برش داده می شود، استخوان فک سوراخ شده و پایه در داخل استخوان قرار می گیرد. سپس برای جوش خوردن استخوان فک و پایه، 5 تا 7 ماه زمان داده می شود. بعد از این مرحله نوبت قرار دادن ابانمنت و تاج دندان است. این دو روش نیز در یک جلسه انجام می شود.

روش دیگر، ایمپلنت دندان فوری است. برای انجام این روش دقت بیشتری مورد نیاز است. این روش بر خلاف قبلی در یک جلسه انجام می شود. در این نوع ایمپلنت دندان، پایه ، ابانمنت و تاج دندان در یک جلسه بر روی جای خالی نصب می شود. مهم ترین نکته در این تکنیک، سلامت و وضعیت استخوان فک است. باید برای انجام این تکنیک، استخوان فک تراکم بسیار بالایی داشته باشد و لثه کاملا سالم باشد. از نظر جسمانی نیز وضعیت بیمار در حالت ایده آل باشد. در غیر اینصورت این روش با شکست مواجه خواهد شد. برای انجام این روش لازم است که از بهترین جراحان استفاده شود. تخصص و تبحر ایمپلنتیست در ایمپلنت دندان فوری، اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. زیرا این روش به سرعت انجام می شود و جای خطا و اشتباه وجود ندارد.

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که چند سال بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت کرد؟ باید پاسخ دهیم که با توجه به مطالب گفته شده، زمان در این مورد مهم نمی باشد. در ایمپلنت دندان نیاز است که دو مورد در حالت ایده آل و سالم قرار داشته باشد. یکی لثه بیمار که نباید عفونت داشته و تحلیل لثه ایجاد شده باشد. مورد دوم تراگم و اندازه استخوان فک می باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که گذشت زمان زیاد می تواند باعث تحلیل استخوان و لثه نیز شود. بنابراین در صورتی که قصد ایمپلنت دندان را دارید، بهترین حالت مراجعه سریع بعد از کشیدن دندان است.


مطلب فوق توسط نویسندگان ایمپلنت تهران با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار ایمپلنت تهران نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 298
  • بازدید سال : 1,933
  • بازدید کلی : 5,854